Brev:
Kan ikke tåle grød
4. august 2018
Alder:
7 mdr.
Kan ikke tåle grød
Hej Helen
Min lille søn på snart 7 mdr er så småt begyndt på grød, men har store problemer med maven af det. Jeg startede med mild ris/mango grød (færdigprodukt), og fortyndede det langt mere end de anbefaler. Jeg gav ham det omkring 11 tiden efter hans formiddagslur. Startede helt stille op med en skefuld den ene dag, to skefulde næste dag osv. På dag 7 gik det helt galt med maven og han skreg af mavesmerter og havde virkelig hård mave.. Kunne næsten ikke presse det ud, for at sige det ligeud. ...
...
Vi holdt derfor en pause på 14 dage ca - og er nu startet igen med hirsegrød i stedet. Det fungerede nemlig godt for min datter dengang hun skulle starte på grød. Har givet ham et par skefulde hver dag i 3 dage - og nu er den allerede gal igen. Begynder at få hård mave osv. Så nu tør jeg næsten ikke fortsætte...
Jeg har hver gang givet ham lidt vand af kop ved siden af også.
Hvad skal jeg gøre? Hans tarme burde vel være modne nok til at begynde på grød i den alder han har nu?
Med venlig hilsen
Mor